
Om seven
Seven Racing kom på banen i Norge i 2001 og har siden dette vært en svært populær del av norsk asfaltracing. Klassen er flott for kommende talenter, gjerne fra Gokart, som ønsker ett steg videre. Vi har, og har hatt mange dyktige førere opp gjennom årene som har gjort det veldig bra internasjonalt. Av disse kan vi bl.a. nevne Marius Nakken, Atle Gulbrandsen, Kenneth Moen, Audun Njøs og Andreas Mikkelsen.
Seven er en rimelig inngangsklasse, men likevel en stor klasse der man kan delta i Skandinavisk mesterskap, offisielt NM og Norgescup, med TV dekning.
Noe av det viktigste i Seven er sosialt samhold og et godt fellesskap. Vi er sammen i depotet, og konkurrerer kun på banen. Hjelp er alltid å finne i nærmeste telt.
Bilens oppbygning
Bilene vi bruker er hovedsakelig inspirert av Colin Chapman sin Lotus Seven fra 1954, men er både bredere og lengre enn originalen, og minner mye om dagens Caterham og Westfield.
I 2007 designet Nima Jahanbakhsh et nytt og moderne karosseri for klassen, som siden har vært veldig populært.
En Seven er i hovedsak en enkel ramme sammensatt av rør. Ut i fra rammen lages motorfester etter ønsket type motor. Man kan enten bruke bilmotor (f.eks. Ford Duratec) eller MC-motor (f.eks. Yamaha R1). Forstilling er hovedsakelig sammensatt av eldre Ford deler, men det aller meste kan kjøpes nytt.
Se "Deler" under Reglement & Linker.
Om du ønsker mer info om bilens oppbygning og er nyskjerrig på å bygge selv, ta kontakt! Vi har oversikt over hvilke deler som trengs, og hjelper deg gjerne!
Enhetsdeler
I Seven er det bestemt noen regler og enhetsdeler for å holde kostnadene nede. Vi bruker f.eks. Yokohama A048 (Medium) enhetsdekk og spesifikke enhetsdempere. Mer om reglene her.





